Mitä esteettömyyskonsultti voi tehdä, jotta hänen asiakkaansa menestyisivät paremmin ja saisivat uusia asiakkaita?
Ensimmäinen tapa on auttaa yrityksiä tunnistamaan erilaisia rajoitteita ja niistä johtuvia erityistarpeita omaavien asiakkaiden potentiaali.
Merkittävin taustalla vaikuttava tekijä on väestön ikääntyminen. Väestöennusteen mukaan vuonna 2030 neljäsosa suomalaisista eli 1,5 miljoonaa kansalaista on iältään yli 65-vuotiaita ja yli 75-vuotiaita on 800 000.
Tämä haastaa yrityssektoria huomaamaan, että kaikki nämä ihmiset ovat potentiaalisia asiakkaita. Asiakkaita, joilla on rahaa ja halua käyttää sitä. Sama koskee myös mm. liikunta-, näkö- ja kuulorajoitteisia ja niin edelleen.
Toinen tapa on konsultoida yrityksiä asiakasymmärryksen lisäämisessä tällä saralla. Millaisia eri tavoin toimintarajoitteisten asiakkaiden tarpeet ovat ja mitä se tarkoittaa palveluntarjoajan kannalta?
Kolmas asia on viestinnän sparraus. Kuinka viestit oikealla tavalla ja oikeassa paikassa niin, että palveluasi etsivä asiakas löytää sinut?
Nämä seikat oikealla tavalla sisäistävästä yrityksestä tulee edelläkävijä, jolle virtaa uusia asiakkaita ovista ja ikkunoista.